2013. május 20., hétfő

Borosüveg torta

Apunak születésnapjára készítettem el ezt a tortát. Mindig bort kap minden ünnepre, most viszont vittünk bele egy kis csavart... Ez is bor, csak éppen nem iható, hanem ehető... Nagyon nagy sikere volt! :-)
(Sajnos a nagy meleg miatt a marcipán egy kicsit megfolyott, de hát szülinapi grill partit nem lehet bent tartani...)
 



Elkészítése:

Hasonlóan a világ legfinomabb csokitortájához, itt is kakaós piskótát készítettem (elkészítését lásd a hivatkozott bejegyzésnél), de ezúttal egy őzgerinc formában, mert így könnyebben ki tudtam alakítani az üveg formát. Valamint a kakaós piskóta 6 tojásos verziója helyett itt elegendő volt kisebb mennyiségekkel dolgozni:
  • 4 db nagyobb méretű tojás
  • 4 púpos ek. finomliszt
  • 2 ek. kakaópor
  • kb. fél csg. sütőpor
  • 4-5 ek. kristálycukor
  • 3 ek. víz  
A krémet szintén a világ legfinomabb csokitortájához használt krém recept alapján készítettem el azzal a különbséggel, hogy a 25 dkg Rama kivételével mindenből dupla mennyiséget használtam.
Erre azért volt szükség, hogy a krém segítségével sima, egyenletes üveg felületet tudjak kialakítani, hogy aztán a marcipános bevonat is szépen mutasson a tortán. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése